Veelgestelde vragen

Welke maatregelen tegen verspreiding van het coronavirus worden er getroffen?

Zowel onze chauffeurs als de reizigers zijn verplicht om een mondkapje te dragen tijdens de rit. U dient zelf voor aanschaf van een mondkapje te zorgen. De chauffeur zal vervoer weigeren wanneer u geen mondkapje draagt.

Mag ik met een scootmobiel reizen?

U kunt een scootmobiel meenemen tijdens een MolenHopper rit. Echter dient u zelfstandig de bus in te stappen en u neemt plaats op een vaste zitplaats in de bus. U mag niet op de scootmobiel blijven zitten. De chauffeur zorgt voor het in- en uitladen van uw scootmobiel.

Kan ik extra passagiers meenemen tijdens een rit met MolenHopper?

U mag maximaal 3 medepassagiers meenemen tijdens een rit. Voorwaarde is dat uw medepassagiers exact dezelfde rit maken en op hetzelfde adres in- en uitstappen. Een medepassagier mag geen gebruik maken van een rolstoel of scootmobiel.

Ik heb een indicatie voor medische begeleiding, mag ik ook alleen reizen?

Nee, met de indicatie medische begeleiding bent u verplicht om iedere rit een medisch begeleider mee te nemen in de taxi. De chauffeur zal vervoer weigeren wanneer u alleen een reis gaat maken.

 

Mag ik een huisdier meenemen?

Kleine huisdieren zijn toegestaan in de MolenHopper onder de voorwaarde dat het dier op schoot in een kleine mand of tas meegenomen wordt. Tijdens de rit mag het huisdier niet uit de mand. Het meenemen van een klein huisdier is gratis.

Mag ik een pashouder meenemen als medepassagier?

Nee, pashouders reizen altijd op het eigen pasnummer en kunnen niet als medepassagier mee.

Kan ik op rekening reizen in de MolenHopper?

U kunt een machtiging tot automatische incasso aanvragen, wij incasseren dan achteraf de ritkosten. Zodoende hoeft u niet contant bij de chauffeur af te rekenen. Belt u hiervoor tijdens kantooruren met de informatielijn op 0900 – 233 0 233 (lokaal tarief).

Is het mogelijk om met PIN te betalen?

Momenteel is het nog niet mogelijk om met PIN te betalen. In de loop van 2021 gaat dat veranderen, wij informeren u hierover op deze website zodra dat wel kan.

Kan ik voor langere tijd dezelfde rit bespreken?

Ja dat kan, hiertoe maken wij een vaste herhaalrit voor u aan. Zo komt er automatisch op de juiste dag en tijd een taxi voorgereden zonder dat u hiervoor met ons hoeft te bellen. Alleen in geval van een wijziging of annulering neemt u contact met ons op.

Welke voorwaarden en tarieven gelden er voor kinderen?

Kinderen tot 4 jaar reizen gratis, per betalende pashouder mogen maximaal 2 kinderen tot 4 jaar meereizen. U dient het meereizen van een kind vooraf bij reservering aan te melden.

Waar kan ik een klacht melden?

Klachten kunt u tijdens kantooruren telefonisch melden via de informatielijn op 0900 – 233 0 233 (lokaal tarief). U kunt ook het contactformulier op deze site invullen, we nemen binnen 3 werkdagen contact met u op.